Bliv kommunikationsmedarbejder og styrk krisekommunikationen hos Beredskabsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre et robust samfund og til at kommunikere til borgerne før og under kriser eller katastrofer? Og vil du fortælle omverdenen om Beredskabsstyrelsens vigtige nationale og internationale indsatser og arbejdsopgaver?

Så har vi opgaverne, hvor du kan gøre en forskel.

Om os

I Kommunikation og Varsling er vi en håndfuld dedikerede kommunikationsmedarbejdere. Vi er presse- og kommunikationsenhed for ledelsen og styrelsens enheder med alt, hvad det indebærer af pressehåndtering, rådgivning og strategi, SoMe-opslag, intern kommunikation, grafisk arbejde og produktion af nyheder m.v.

Vi arbejder med at drive og udvikle varslingssystemerne – bl.a. SIRENEN og varslingssirenerne. Derudover har vi risiko- og krisekommunikation som sagsområde. Vi arbejder bl.a. med kommunikation til borgerne om hjemmeberedskab (fx materialet ’Forberedt på kriser’). Sammen med de øvrige myndigheder krisekommunikerer vi også aktivt, når kriser eller katastrofer rammer.

Da vi er en lille enhed, favner vi bredt og dækker ind for hinanden både i dagligdagen og ved fravær. Det giver en masse spændende udfordringer til den enkelte medarbejder og et stærkt sammenhold.

Om stillingen

Stillingerne indebærer, at du indgår som en del af vores presseteam, der servicerer medierne, når vi får henvendelser – og rækker ud til dem, når vi har noget vigtigt at fortælle.

Derudover er det forskellige profiler, vi søger:

Du skal enten primært levere indhold til vores forskellige platforme. Du skal selv stå for en stor del af indholdet, men du skal også opstøve spændende sager i organisationen.

Du skal kunne levere opslag på vores hjemmeside, LinkedIn, X, Facebook og Instagram. Har du evner inden for foto og video, er det en fordel. Afhængig af din profil og dine erfaringer kan du evt. også komme til at arbejde med f.eks. (employer) branding og/eller intern kommunikation. Du er tjekket ved tasterne og på mobilen og er velbevandret i både det klassiske og det sociale medielandskab.

Eller også skal du ud over pressedelen være tovholder på projekter med risiko- og krisekommunikation som omdrejningspunkt. Det kunne være arbejdet med ’Forberedt på kriser’, ’Danskernes risikoopfattelse’ eller kommunikationsindsatsen i forbindelse med den årlige test af varslingskanalerne.

Du er fleksibel og kan træde til, når der er brug for det – af og til også uden for almindelig arbejdstid. Hovedparten af din tid vil dog ligge inden for hverdage 8-16.

Du kommer til at arbejde i enheden Kommunikation og Varsling i Beredskabsstyrelsens hovedkvarter i Birkerød, men du vil ind imellem også kunne få opgaver andre steder i landet.

Om dig

Vi søger en, der tager ansvar og sikrer, at opgaverne bliver fulgt helt til dørs.

Det er vigtigt, at du er skarp både i dine analyser og din skriftlige kommunikation. Du har en relevant uddannelsesbaggrund, og hvis du kender til beredskabsområdet eller har erfaring med at arbejde i en politisk styret organisation, er det et stort plus.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes i henhold til gældende relevante overenskomst i staten. Derudover er der mulighed for at forhandle et personligt tillæg. Der er knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning til stillingen.

Som ansat under Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du er velkommen til at kontakte til souschef Bjarne Siewertsen (brs-bja@brs.dk) på tlf. 7285 2271 for at høre mere om stillingen. Du kan også læse mere om os på www.brs.dk og via vores myndighedsprofiler på sociale medier.

For spørgsmål vedrørende løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mathias Fønskov på fps-mfo@mil.dk.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket og vedhæfte ansøgning, CV og uddannelsesbevis. Vær opmærksom på, at filerne kun kan vedhæftes i PDF-format.

I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Ansøgningsfrist og proces
• Ansøgningsfristen er den 30. oktober 2024, og vi ser frem til at holde samtaler herefter.
• Vi ønsker at byde dig velkommen den 1. januar 2024 eller efter aftale.

OM BEREDSKABSSTYRELSEN
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi arbejder for at udvikle samfundets evne til at forebygge og modstå større kriser og katastrofer.

Styrelsen rykker ud på operative indsatser i Danmark, hvor der er behov for meget mandskab og specialmateriel, og kan indsættes internationalt i katastrofesituationer.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler styrelsen samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder og virksomheder.
Beredskabsstyrelsen har omkring 600 ansatte ved seks beredskabscentre fordelt i hele landet, hovedsædet i Birkerød, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse i Tinglev, kursuscenter i Snekkersten samt Kemisk Beredskab i København.

Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministerium for Samfundssikkerhed og Beredskab.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beredskabsstyrelsen Hovedstaden FSV, Hedelykken , 2640 Hedehusene

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6133619

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet