Har du lyst til at blive en del af en afdeling med alsidige opgaver og højt humør. Vi søger en engageret og struktureret konstabel, med beredskabsfaglig baggrund, der kan støtte de administrative medarbejdere og bidrage til et velfungerende frivilligcenter. Er det lige dig, så er det måske denne stilling, du skal søge.
Om os
Stillingen er placeret ved Beredskabsstyrelsen Hovedstaden, der i samarbejde med Beredskabsstyrelsen Sjælland støtter de kommunale beredskaber Øst for Storebælt og andre offentlige myndigheder og virksomheder med beredskabsansvar.
Vi er uddannelsessted for over 280 frivillige, som gennemgår en omfattende uddannelse og indgår i beredskabscentrets udrykningsstyrke.
Beredskabsstyrelsen Hovedstaden er desuden kursusinstitution for bl.a. redningsberedskab, Politi og andre offentlige myndigheder med beredskabsansvar.
Beredskabsstyrelsen Hovedstaden har 34 fastansatte samt et større antal timelærere tilknyttet fra alle dele af beredskabet. Beredskabscentret deltager årligt i ca. 150 nationale indsatser og deltager derudover i langt hovedparten af Beredskabsstyrelsens internationale indsatser.
Om stillingen
Som konstabel i vores administration vil du have en vigtig rolle i at sikre, at planlægning af uddannelser og øvelser forløber optimalt, samt at der er kvalitet i de administrative processer.
Der er tale om et meget alsidigt job. Du har som udgangspunkt de hovedopgaver, der er listet op nedenfor, men du kan også selv være med til at udvikle jobbet.
Vi løser opgaverne i et uformelt, positivt og åbent miljø, hvor helhedsforståelse og respekt for hinandens arbejdsområder er vigtig. Du kommer til at arbejde sammen med såvel uniformerede som civile kollegaer (frivillige og fastansatte).
Dine primære opgaver vil være følgende, men ikke begrænset hertil:
- Indgå i vores beredskab i forhold til dine beredskabsfaglige kompetencer, f.eks. som vagthavende chauffør (brandmand), kranfører, gast på lægtvandsfartøjer, droneoperatør eller HazMat-tekniker
- Bestilling af ressourcer og faciliteter til kurser, uddannelse og øvelser
- Udbetaling af befordring
- Vagtstatus
- Generel vedligeholdelse af oplysninger og data
- Behandling af sikkerhedsgodkendelser
Om dig
Du er uddannet redningsspecialist eller har anden beredskabsfaglig uddannelse og baggrund fra dit virke som frivillig, fastansat i Beredskabsstyrelsen eller det kommunale beredskab. Det er et plus hvis du har erfaring med SAP DeMars eller lign. systemer.
Du opfylder flere af følgende krav:
- Du har gennemført, bestået og vedligeholdt din grund- og funktionsuddannelse indsats (obligatorisk).
- Du har et C-kørekort og evt. truck- og krancertifikat.
- Du har evt. et dronecertifikat/droneuddannelse.
- Du besidder en meget høj fleksibilitet og kan navigere selvstændigt i en travl og omskiftelig hverdag.
- Du er udadvendt og kan kommunikere positivt og konstruktivt med mange forskellige samarbejdspartnere. Du er garant for en respektfuld dialog, og du fungerer godt i et team.
- Du vil gerne arbejde med frivillige, fastansatte og kursister og brænder for at give dem en god service.
- Du har blik for detaljen og kan samtidig bevare overblikket herunder også med de administrative forhold.
- Du er disciplineret, systematisk og grundig med dit arbejde og har respekt for resultatkrav og deadlines.
- Du kan bestå forsvarets fysiske basiskrav.
Stillingen er foreløbigt en tidsbegrænset stilling med en prøvetid på ét år. Det forventes at stillingen videreføres herefter, men med justeringer ift. opgaver og krav til kompetencer mv.
Stillingen er en konstabelstilling på overenskomstmæssige vilkår. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Lærernes Centralorganisation og CO10 – Centralorganisationen af 2010 og Organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Centralforeningen for Stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder, og tillæg af 6. januar 2025 indgået mellem Centralorganisationen af 2010, Centralforeningen for Stampersonel samt Finansministeriet.
Dit faste tjenestested vil være i Hedehusene.
Som ansat i Beredskabsstyrelsen er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal blandt andet kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Kontakt og ansøgning:
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakte Stabschef Brian Wesselhoff på 5130 2714.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Personelkommandoen på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.
Ansøgningsfristen er den 14. april 2025. Samtaler forventes afholdt i ugerne herefter.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Beredskabsstyrelsen tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Beredskabsstyrelsen
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen Hovedstaden, Hedelykken, 2640 Hedehusene
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-04-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/9b41f892-a410-48e9-9c9f-6c782696595e