Konsulent (AC) til læreruddannelsens praktikkontor

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Sætter du en ære i god sagsbehandling, og har du blik for, hvordan arbejdsgange kan udvikles og systematiseres? Så er stillingen som konsulent på læreruddannelsens praktikområde måske noget for dig.

Praktikken i læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole (KP) er i rivende udvikling. Med den nye læreruddannelse, som træder i kraft sommeren 2023, er der fokus på mere og bedre praktik og på at integrere praktikken tættere i uddannelsen.

På KP skal vores over 3000 ordinære studerende og vores knap 1000 meritstuderende i praktik løbende igennem deres uddannelse. Praktikken organiseres i et tæt samarbejde mellem skole og læreruddannelsens praktikkontor, hvor det konkrete faglige indhold planlægges mellem undervisere på læreruddannelsen og lærere i skolen. Vi søger en ny kollega, som sammen med kontorets øvrige medarbejdere kan understøtte vores administrative arbejde omkring praktikken.

Samtidig har vi behov for at videreudvikle vores arbejdsgange og samarbejde med skoler om praktikken. Derfor har vi brug for en dygtig konsulent, som sammen med vores praktikleder, praktikkoordinatorer og kollegaer fra Studieservice og Jura kan udvikle sagsbehandling og skabe strukturer og systematik i vores arbejdsgange.

Om jobbet
Dine primære opgaver bliver bl.a. at:

  • videreudvikle procedurer for sagsbehandling og administrative beslutninger på praktikområdet
  • behandle enkeltsager med henvendelser og klager fra studerende
  • håndtere dispensationsansøgninger og afgørelser vedrørende praktik
  • udarbejde og løbende følge op på partnerskabs- og samarbejdsaftaler med kommuner og enkeltskoler, herunder også etablering af samarbejdsstrukturer om den nye praktik
  • kommunikere til studerende og skoler, fx gennem udarbejdelse af understøttende dokumenter og løbende kommunikation
  • sikre dokumentation og systematik gennem mødereferatet og opfølgning herpå.

Derudover vil du indgå i vores institutsekretariats øvrige opgaver tæt på vores læreruddannelse i forhold til sagsbehandling, planlægning, koordinering og kommunikation, fx sagsbehandling i forhold til eksamensklager og planlægning af optagelsessamtaler.

Om dig
Den rette person til stillingen:

  • Har en uddannelse på bachelor- eller kandidatniveau
  • Har erfaring med at arbejde med uddannelsers administration, sagsbehandling og udvikling fra et lignende job fra uddannelsessektoren
  • Er struktureret, løsningsorienteret og god til at koordinere og skabe overblik
  • Er god til at samarbejde og bidrage ind i en fælles opgaveløsning
  • Har stærke skriftlige, kommunikative kompetencer – også i et formelt sprog
  • Kan og vil bidrage til positive kollegiale samarbejdsrelationer og arbejdsfællesskaber.

Om os
Institut for Læreruddannelse har ca. 275 medarbejdere og har ansvar for læreruddannelsen, tegnsprog- og skrivetolkeuddannelsen, tekstilformidleruddannelsen, natur- og kulturformidleruddannelsen samt Nationalt Videncenter for Læsning.

Du vil indgå i et kollegialt fællesskab med kollegaerne i praktikkontoret og i vores institutsekretariat.

Løn- og ansættelsesvilkår 
Du ansættes som konsulent med start den 1. august 2023. Arbejdstiden er på 37 timer om ugen. 

Du ansættes efter overenskomst for akademikere i staten mellem Skatteministeriet og en række AC-organisationer (AC-overenskomsten). Der vil være mulighed for at forhandle tillæg efter kvalifikationer. For den rette kandidat vil der være mulighed for ansættelse som special- eller chefkonsulent. 

Arbejdspladsen er beliggende på både Campus Carlsberg, Humletorvet 3, 1799 København V og Campus Frederiksberg, Nyelandsvej 27-29, 2000 Frederiksberg. Du får arbejdsplads begge steder, men dit primære arbejdssted vil være på Humletorvet 3, 1799, København V.

Vil du vide mere?
Københavns Professionshøjskole vil bidrage til udviklingen af det danske samfund, dets velfærd og velstand, kultur og demokrati. Det gør vi ved at sætte nye standarder for professionsbacheloruddannelse, for videreuddannelse og for praksisnær forskning og udvikling. Det kræver ikke alene god, men fremragende undervisning. 

Læs mere om Københavns Professionshøjskole og vores strategiske retning ’Fælles om fremragende undervisning’ på www.kp.dk.

For yderligere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte sekretariatsleder Sanne Gunnersen på tlf.: +45 41898537​​.

Interesseret?
Send din ansøgning og CV via ansøgerknappen senest den 04-06-2023.

Vi forventer at afholde samtaler i uge 23 og 24.

Københavns Professionshøjskole skeler hverken til køn, alder, etnicitet eller lignende, men alene til kompetence og talent.
 
_________________________________________________________________________________________
 

Københavns Professionshøjskole er med mere end 20.000 studerende og 2.000 ansatte en af de største videregående uddannelsesinstitutioner i Danmark. 

På Københavns Professionshøjskole uddanner vi pædagoger, sygeplejersker, lærere, socialrådgivere, fysioterapeuter, jordemødre og mange flere. 

Sammen med vores samarbejdspartnere vil vi sætte nye standarder for professionsuddannelse, forskning, udvikling og efter- og videreuddannelse inden for skole og pædagogik, sundhed og velfærd, ledelse og forvaltning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Københavns Professionshøjskole, Humletorvet 3, 1799 København V

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://kp-intern.career.emply.com/ad/konsulent-ac-til-laereruddannelsens-praktikkontor/b3saqe/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5835238

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet