BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at sikre Vejdirektoratets mål om Arbejdspladser uden ulykker for bygge- og anlægsprojekter? Så er du måske vores nye kollega.
Som OHS-Manager får du stor indflydelse på sikkerheds- og sundhedsområdet på projekterne i Vejdirektoratet og hos samarbejdspartnerne. Vi arbejder med et strategisk fokus på arbejdsmiljø med en vision kaldet "Arbejdspladser uden ulykker". Det bidrager konkret til at forbedre arbejdsmiljøet på byggepladserne, fortæller din kommende kollega, OHS-manager Marie Louise Krøyer Madsen.
I denne stilling, vil du primært arbejde med;
- at give sparring til Vejdirektoratets anlægs- og vedligeholdelsesprojekter om arbejdsmiljømæssige emner
- at bidrage til, at vores projekter lever op til vores vision om "Arbejdspladser uden ulykker"
- at varetage rollen som arbejdsmiljøkoordinator i såvel planlægnings- og projekteringsfaserne som i udførelsesfasen på konkrete projekter.
I samarbejde med OHS-teamet vil du arbejde med den fortsatte udvikling af arbejdsmiljøindsatsen i alle faser af projekter og vejarbejder.
Din profil - solid erfaring med arbejdsmiljøkoordinering og stærk i kommunikation
I dit daglige arbejde vil du være i tæt dialog med en række dygtige kollegaer med mange forskellige fagligheder og ledelsesansvar på forskellige niveauer, og derfor er det vigtigt, at du kan kommunikere i øjenhøjde, afslutter OHS-manager, Marie Louise Krøyer Madsen.
Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke afgørende, men vi forventer, at du har teknisk indsigt og forståelse, og at du har den lovpligtige arbejdsmiljøuddannelse for koordinatorer.
Vi ser gerne, at du har:
- erfaring med arbejdsmiljøkoordinering inden for bygge- og anlæg og gerne specifikt indenfor vejområdet
- minimum 5 års erfaring med at sikre bygherrens forpligtelser i forhold til tilsyn med koordinering af sikkerhed og sundhed under udførelsen samt de projekterendes og rådgivendes pligter og ansvar
- erfaring med og indsigt i trafikafvikling og miljøforhold
- stærke kommunikative evner og kan lære fra dig.
Det vil være en fordel, hvis du har indsigt i og forståelse for udbudsprocesser og kontrakter herunder kendskab til AB18, ABT18 og ABR18.
Da der ofte kan være udenlandske medarbejdere på projekterne, vil det være en fordel at kunne tale og skrive engelsk, tysk eller andet sprog ud over dansk.
Velkommen til Entreprisestyring og Myndighed
I området Entreprisestyring og myndighed er vi godt 120 medarbejdere fordelt på kontorer over hele landet. Vi udfører entreprisestyring på alle Vejdirektoratets drifts-, anlægs- og byggeprojekter på statens vejnet og har desuden det faglige ansvar for bygherrens forpligtelser vedrørende arbejdsmiljø og sikkerhed på byggepladserne.
Jobbet vil derfor indeholde en vis rejseaktivitet, primært på Sjælland og distancesamarbejde.
Du bliver en del af et mindre team på seks medarbejdere med reference til afdelingslederen for afdelingen Myndighed øst og arbejdsmiljø, hvor vi lægger stor vægt på både de faglige og de sociale kompetencer.
Vi trives i en uformel atmosfære, hvor vi godt kan have det sjovt, mens vi udfører professionelt arbejde.
Dine løn- og ansættelsesvilkår
Du vil blive ansat og aflønnet efter gældende statslig overenskomst med mulighed for forhandling af tillæg alt efter dine kvalifikationer. Afhængig af kvalifikationer og erfaringer er der mulighed for ansættelse som specialkonsulent.
Vejdirektoratet er en styrelse under Transportministeriet. Dit ansættelsesområde vil være Transportministeriet med de til enhver tid tilhørende institutioner.
Du vil blive ansat i Vejdirektoratet med adresse på Guldalderen 12, 2640 Hedehusene.
Ansættelsen er betinget af, at du har et gyldigt kørekort (kategori B).
Læs mere om os
Vil du vide mere om Vejdirektoratet, og hvad det vil sige at arbejde hos os, kan du læse mere om vores opgaver og medarbejdere på www.vejdirektoratet.dk.
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Jørgen Sand Kirk på +45 2040 4028 eller mail kir@vd.dk.
Er du interesseret?
Send din ansøgning senest den 1. november 2023. Vi forventer at afholde samtaler kort efter ansøgningsfristen.
Søg stillingen ved at trykke på linket "Søg stillingen" eller via vores hjemmeside www.vejdirektoratet.dk. Vedhæft ansøgning, cv og andre relevante dokumenter.
Vejdirektoratet ønsker at afspejle det omgivende samfund i medarbejdersammensætningen og opfordrer derfor alle uanset personlig baggrund til at søge stillingen.
I Vejdirektoratet skaber vi sammenhæng for de mange trafikanter, der hver dag benytter de danske statsveje. Det gør vi ved at udvikle, planlægge og anlægge infrastrukturen, så du kan møde på arbejde til tiden, få friske varer hver dag og rejse på tværs af landet, når du har brug for det.
Vi udvikler Danmarks infrastruktur og binder landet sammen. Det kræver løsninger, der balancerer mobilitet, miljø og trafiksikkerhed. Vores mange fagligheder bidrager til et bæredygtigt samfund og et klima i balance. Ambitionen og kvaliteten er på plads, uanset om vi arbejder med mobilitet, buede broer, biodiversitet, klimavenlig asfalt eller på nogle af Danmarks største anlægsprojekter.
I Vejdirektoratet kommer du sikkert på vej. Så hvor vil du gerne hen?
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=1d513d4a)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vejdirektoratet, Carsten Niebuhrs Gade, 1577 København V
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5935750