Kan du lide at have styr på materiel, pakninger og mundering? Er du systematisk og selvstændig, og kan du holde overblikket? Tager du ansvar for, at materiellet og dit team fungerer?
Så er du måske vores nye kollega i Logistikafdelingen.
Vi søger en sergent, der kan indgå i vores logistikteam med fokus på vedligehold, samt være N/K for den daglige leder i afdelingen.
Om os:
Beredskabsstyrelsen Hovedstaden uddanner frivillige, løser operative opgaver, deltager i øvelser og udbyder kurser og faciliteter til interne og eksterne samarbejdsparter.
Vi er 26 fastansatte og ca. 275 frivillige samt en gruppe af timelærere og deltidsansatte.
Vi har et tæt samarbejde med de kommunale redningsberedskaber, politiet og forsvaret og et stort netværk gennem vores mange frivillige, der bemander centrets operative enheder og bl.a. er specialiserede inden for brand, redning, CBRN, katastrofemedicin, kommunikation og logistik.
Om stillingen
Du vil hovedsagligt have din daglige gang i logistikafdelingen med ansvar for vedligeholdelse af beredskabscentrets materiel og mundering med tilhørende dokumentation og forretningsgange, og du får rig mulighed for at udvikle dine kompetencer.
Som medarbejder i Logistikafdelingen varetager du praktiske og driftsrelaterede opgaver i forbindelse med vedligeholdelse af bl.a. kommunikationsudstyr, røgdykker- og MEDICO-materiel samt lovpligtige eftersyn på sikkerhedsudstyr.
Du bidrager til den interne logistik og den daglige materieladministration, hvor du bl.a. varetager opgaver i SAP/DeMars. Derudover støtter du værkstedet og vores forsyningsenhed med diverse opgaver.
Du skal:
- Være en aktiv medspiller i opretholdelse af det daglige beredskab samt uddannelses- og kursusvirksomhed, ligesom vi forventer. at du aktivt bidrager til at opretholde og udbygge BRSH korpsånd,
- Indgå i vores beredskab, herunder som vagthavende befalingsmand og HAZMAT-specialist.
Du vil kunne forvente en meget varieret hverdag, hvor du har en del skærmtid i forhold til materieladministrationen, men også praktiske vedligeholdelsesopgaver. Og så vil du jævnligt komme ud for, at vi smider, hvad vi har i hænderne for at støtte op om en operativ indsats.
Du kommer til at indgå som vagthavende i vores operative døgnvagt.
Om dig
- Du har gennemført sergentuddannelsen i Beredskabsstyrelsen.
- Du har hænderne skruet rigtigt på og har både IT og teknisk forståelse
- Du forstår, hvad materiellet skal bruges til og sætter en ære i, at det virker.
- Du har det fint med at bruge tid på PC’en – og har kendskab til DeMars.
- Du har et stærkt servicegen, er en god teamplayer og har nemt ved at tale med hvem som helst.
Ansættelsesvilkår:
Stillingen er en sergentstilling på overenskomstmæssige vilkår. Løn m.v. er reguleret ved den til enhver tid gældende LC/CO10-fællesoverenskomst og organisationsaftale mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse, CO10 og Centralforeningen for Stampersonel for stampersonel af linjen og reserven samt elever i Forsvarsministeriet med tilhørende myndigheder.
Ved ansøgning om en ny stilling i Beredskabsstyrelsen under området for Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil være i Beredskabsstyrelsen Hovedstaden i Hedehusene.
Som ansat i området for Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
KONTAKT OG ANSØGNING:
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte, sektionsleder Basse Vængtoft (tlf. 30 34 17 57) eller oversergent Mark U. Andersen (tlf. 72 85 23 72).
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Mette Sihm ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail fps-mes@mil.dk eller telefon 72 81 96 96.
Ansøgningsfristen er den 1. marts 2025. Vi forventer at afholde samtaler løbende.
Tiltrædelse snarest eller efter aftale.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
FOKUS og referencer kan medsendes.
I Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM BEREDSKABSSTYRELSEN
Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Beredskabsstyrelsen Center for Uddannelse og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Ministeriet for Samfundssikkerhed og Beredskab.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Beredskabsstyrelsen Hovedstaden, Hedelykken, 2640 Hedehusene
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-03-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/a9084f6a-49b3-48ad-b972-e569759e62bd