To pædagoger til skole- og dagbehandlingstilbuddet Flønghuset - den ene med stedfortræderfunktion

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Flønghuset søger to dygtige pædagoger til fuldtidsstillinger i Flønghuset, da vi udvider vores personalegruppe. Den ene stilling er med stedfortræderfunktion (ca. 10 timer pr. uge), .

Flønghuset er Høje-Taastrup Kommunes skole- & dagbehandlingstilbud til børn i alderen 6–12 år.

Aktuelt er vi normeret til 21 børn. Vi er et behandlingstilbud, der arbejder med både skole og fritidsdelen i vores åbningstid som er fra 8:00 – 16:00.

Flønghuset tilbyder børn og deres familier et miljø, hvor der skabes mulighed for udvikling og forandring. Vores miljøterapeutiske grundstruktur med begreber som struktur, relation og troværdighed samt en mentaliserende tilgang, er centrale i hverdagen. Målgruppen hos os er normaltbegavede børn med sociale og emotionelle vanskeligheder - herunder tilknytningsforstyrrelser og relationelle udfordringer. Enkelte børn har desuden specifikke indlæringsvanskeligheder og/eller socialkognitive udfordringer samt autisme. Dette stiller store krav til personalets rummelighed og samarbejdsevne, men vi arbejder alle ud fra behandlingsplaner, som er udarbejdet på vores konferencer, der ledes af vores tilknyttet psykologer. 

Personalegruppen består af 6 pædagoger og 6 lærere med varierende anciennitet. Derudover består huset af en leder og to psykologer samt jævnligt samarbejde med logopæd og fysio-/ergoterapeuter i relevante sammenhænge. Organisatorisk er vi en enhed placeret under Pædagogisk Psykologisk Rådgivning (PPR) i Skole- og PPR-centret. Vi arbejder tværfagligt og er i tæt samarbejde med mange fagpersoner, herunder socialrådgivere, familievejledere, kontaktpersoner eller andre relevante omkring barnet og familien. Vi lægger stor vægt på det tætte samarbejde, hvilket vil sige, at du skal være indstillet på at være nysgerrig og fleksibel i din rolle og faglighed som pædagog og pædagog med stedfortræderfunktion.

Dine arbejdstimer og arbejdsopgaver vil være fordelt både i børnenes skoledel og fritidsdel i huset. Du vil få tid til forberedelse og skriftlige arbejdsopgaver samt diverse mødeaktivitet og supervision m.v. Du vil arbejde i et mindre team omkring én primær børnegruppe, og du skal fungere som kontaktperson for nogle af børnene og deres familier. At lykkes i den funktion forudsætter, at du engagerer dig i hele husets personalegruppe og forældresamarbejdet og evner at formidle din faglighed både mundtligt og skriftligt.

Pædagogen med stedfortræderfunktion vil have fast tid til stedfortræderfunktionen (til at starte med ca. 10 timer pr. uge)

Vi søger dig, der:

  • er uddannet pædagog med specialpædagogisk erfaring
  • ønsker at være med på en rejse, hvor faglig udvikling og kulturopbygning er et hovedtema og hvor kerneopgaven altid er i centrum
  • er stærk i det relationelle arbejde og har en professionel og anerkendende tilgang – både i forhold til børn, deres familier og dine kollegaer
  • har erfaring med – eller lyst til at blive klogere på miljøterapi og mentaliseringsbaseret arbejde og til at arbejde med dig selv – vi prioriterer supervision og faglig sparring højt samt afsætter god tid hertil
  • er robust og tydelig - også når børnene bliver udfordret, frustrerede og vender følelserne mod omgivelserne
  • kan arbejde tæt sammen med andre faggrupper
  • har gode kommunikative kompetencer mundtligt og skriftligt og formår at kommunikere på en respektfuld og imødekommende måde
  • evt. erfaring fra døgnbehandling.

Vi kan tilbyde: 

  • at blive mødt med tillid fra din leder, kolleger og samarbejdspartnere samt at møde søde, sårbare børn og deres familier i vigtige år af deres liv. 
  • Et kollegialt samarbejde, hvor forskellige faglige synspunkter ses som en fordel og der vægtes ligeværd mellem lærere og pædagoger i et team
  • kollegaer med høj faglighed, stort engagement og som brænder for at skabe udvikling og trivsel for børnene
  • faglig udvikling og systematiseret supervision og sparring
  • kollegaer som er meget opmærksomme på hinanden, der har godt humør og som sætter pris på, når der er tid til at tale om arbejdet, såvel som alt muligt andet, der rører sig i livet
  • Gode lønforhold og pension

I din ansøgning bedes du angive, om du søger den ene stilling eller begge.

Ansættelsen finder sted på fælles overenskomst mellem BUPL og SL. (PFF). 

Såfremt du indfrier stillingsopslaget samt ansættelsesudvalgets kriterier, vil du blive indkaldt til samtale inden udgangen af februar 2024. Hvis det vurderes, at der er behov for en samtale nr. 2, kan dette blive aktuelt.

Hvis du bliver indkaldt til samtale, skal du medbringe dokumentation for uddannelse, erhvervserfaring m.v. Vi skal gøre opmærksom på at en evt. ansættelse, er under forudsætning af tilfredsstillende referencer samt straffe- og børneattest. 

For yderligere information om jobbet kan der rettes henvendelse til skoleleder af Behandlingsskolen Flønghuset og Specialtilbuddet Firkanten, Daniel Harck Lauridsen på tlf. 23417158.

Tiltrædelse snarest muligt eller 1.4.2024.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Fløng Byvej, 2640 Hedehusene

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 25-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5984792

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet